Skip to content
Ford Transit Custom_Black Edition
Ford Transit Custom_Black Edition

Tisková zpráva -

Ford prodal v lednu rekordní počet užitkových vozů a upevnil tak svoje prvenství na evropském trhu

  • Ford upevňuje pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Evropě. Po vydařeném roku 2016 zaznamenal svůj historicky nejúspěšnější leden
  • K rekordnímu odbytu přispěly modely Transit a Transit Custom s novými vznětovými motory Ford EcoBlue; nové zákazníky přitahují i varianty s pohonem všech kol nebo nová samočinná převodovka
  • Inovace Fordu v segmentu užitkových vozů ale sahají ještě dál. Firma již oznámila, že v roce 2019 začne sériově vyrábět Transit Custom v provedení plug-in hybrid
  • Na vybraných trzích rozšiřuje Ford nabídku sportovně stylizovaných užitkových modelů o nový Transit Courier s exteriérovým paketem sportovního vzhledu, kontrastními pruhy a speciálními 16palcovými koly z lehké slitiny

/V Praze, 24. února 2017/ – Ford upevňuje pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Evropě. Má za sebou historicky nejúspěšnější leden, když na 20 tradičních trzích* prodal celkem 25 600 užitkových automobilů. Ve srovnání s prvním měsícem loňského roku to představuje nárůst o 21 procent.

Ford, který se za celý rok 2016 stal nejprodávanější značkou užitkových vozů na evropském trhu již podruhé za sebou, získal v lednu tržní podíl 14,0 %. Za lednovým růstem stojí rekordní zájem o nejnovější modely Transit a Transit Custom v kategoriích nosnosti do jedné tuny a do dvou tun. Dohromady se jich prodalo 15 000, což je o 16 procent více než v lednu 2016.

Inovace v užitkovém segmentu

Aktuální prodejní úspěchy přicházejí v návaznosti na loňské uvedení zcela nových vznětových motorů Ford EcoBlue. Tyto moderní jednotky mají až o 13 procent nižší spotřebu paliva než dříve používané agregáty 2.2 TDCi. Spolu s novými motory zařadil Ford do nabídky rovněž novou samočinnou převodovku a varianty s pohonem všech kol.

Výborných výsledků dosáhl v lednu rovněž Ford Ranger, nejprodávanější evropský pick-up. V prvním měsíci roku 2017 si připsal 3800 prodaných kusů, což byl nejlepší lednový výsledek od uvedení modelu na trh v roce 1999.

Před časem Ford oznámil, že v roce 2019 začne sériově vyrábět Transit Custom v provedení plug-in hybrid (PHEV). Již od podzimu 2017 se ale tyto vozy zapojí do provozních zkoušek v reálném nasazení. Do svých flotil je zařadí vybraní zákazníci z Londýna.

Nový Transit Courier Sport

Na některých evropských trzích rozšíří Ford nabídku sportovně stylizovaných užitkových modelů o nový Transit Courier. Vůz se vyznačuje exteriérovým paketem sportovního vzhledu s detaily lakovanými šedým metalickým lakem. Přes kapotu, střechu a zadní dveře se táhnou kontrastní pruhy. Vnější vzhled Transitu Courier Sport podtrhují speciální šestnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Uvnitř navozují sportovní atmosféru částečně kožená sportovní sedadla, perforovanou kůží čalouněný volant a kontrastní červené švy na sedadlech, volantu i manžetě řadicí páky.

Sportovně stylizované verze užitkových modelů jsou na trhu stále populárnější. Například Fiestu Sport van si v roce 2016 zvolilo 14 procent evropských zákazníků. K dalším podobně koncipovaným modelům z nabídky Fordu patří nový Transit Connect Sport, nový Transit Custom Black Edition nebo oblíbený Transit Custom Sport.

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.