Skip to content
Soutěžní vůz M-Sport Ford Puma Rally1 si z továrny Fordu v Craiově udělal rychlostní zkoušku
Soutěžní vůz M-Sport Ford Puma Rally1 si z továrny Fordu v Craiově udělal rychlostní zkoušku

Tisková zpráva -

Ford slaví milion vyrobených vozů v Craiově novým filmem. V hlavní roli: M-Sport Ford Puma Rally1

Nový soutěžní speciál M-Sport Ford Puma Rally1 s hybridním pohonem se dnes poprvé přiřítil na scénu v elektrizujícím videu z produkce Fordu. 1

Celý snímek se natáčel v montážním závodě Fordu v rumunské Craiově, který právě dnes slaví milion vyrobených vozů. Účinkuje v něm jezdec týmu M-Sport Ford World Rally Team (WRT) Adrien Fourmaux i zaměstnanci továrny, z níž míří do světa mj. silniční vozy Ford Puma EcoBoost Hybrid.

Soutěžní automobil M-Sport Ford Puma Rally1 byl poprvé k vidění jako prototyp na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. V závodní premiéře se představí na lednové Rallye Monte Carlo, zahajovacím podniku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích.

Ford Puma Rally1 ve hvězdné roli

Snímek s názvem „Ford Puma Rally1 Gatecrashes the Party“ natáčela společnost Chrome Productions s přibližně čtyřicetičlenným štábem po dobu tří dnů. Vůz M-Sport Ford Puma Rally1 v něm ožije v elektrizující bouři a poté předvede strhující ukázku kaskadérské jízdy v areálu craiovského montážního závodu.

Vůz řídil a kaskadérské kousky prováděl jezdec WRT Adrien Fourmaux s využitím ramp a stolic vyvinutých inženýry Fordu, kteří v závodě pracují. Zaměstnanci továrny také při natáčení uplatnili své odborné znalosti ovládání montážních robotů.

Každý herec, který se ve filmu objeví, je zaměstnancem Fordu. Na pozorné diváky čekají při sledování videa také různá skrytá překvapení.

MSport Ford Puma Rally1

Nový soutěžní vůz M-Sport Ford Puma Rally1 navazuje na Fiestu WRC, která po svém uvedení v roce 2017 získala tři mistrovské tituly.

První elektrifikovaný soutěžní automobil značky Ford je poháněn hybridním ústrojím nové generace. Při brzdění či jízdě setrvačností zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 3,9kWh akumulátoru. Z ní je potom napájen elektromotor o výkonu 100 kW, který podle potřeby asistuje přeplňovanému zážehovému motoru 1.6 EcoBoost. Pilot bude moci využít elektrickou přípomoc opakovaně, vždy po dobu maximálně tří sekund.

Elektrifikované hnací ústrojí umožní vozu M‑Sport Ford Puma Rally1 absolvovat přejezdy mezi rychlostními zkouškami a servisními zónami jen na elektřinu, bez aktivace spalovacího motoru. Na vyhrazených servisních místech lze akumulátor dobíjet z externího zdroje, přičemž plné nabití zabere přibližně 25 minut. Hybridní soustava váží 95 kg. Je chlazena vzduchem i kapalinou a uložena v balistickém pouzdru, které odolá extrémnímu přetížení i nárazům v případě nehody.

Silniční Ford Puma je poháněn mild-hybridním agregátem 1.0 EcoBoost Hybrid. Energii zde zachycuje a do 48V lithium-ion akumulátoru ukládá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který zároveň dokáže pracovat jako pomocný elektromotor. Asistuje spalovacímu motoru a podle aktuální situace buď snižuje spotřebu paliva, nebo zlepšuje jízdní dynamiku.

Dříve v letošním roce Ford oznámil, že do poloviny roku 2026 budou všechny jeho modely nabízené na evropském trhu schopny bezemisní jízdy, což v praxi znamená plug-in hybridní nebo čistě elektrický pohon. Od roku 2030 zde bude značka nabízet osobní vozy již výhradně s čistě elektrickým pohonem.

Craiova slaví milion vyrobených vozů

Kromě představení soutěžního vozu Puma Rally1 dnes Ford také oznámil, že miliontým vozem vyrobeným v montážním závodě v Craiově je Puma ST-Line v modré barvě Desert Island, poháněná hybridním motorem EcoBoost o výkonu 114 kW (155 k). 3

Tohoto milníku dosáhl Ford 12 let poté, co v Rumunsku vyrobil svůj první automobil. Zpočátku se v Craiově vyráběl kompaktní užitkový model Transit Connect, později zde vznikalo inovativní MPV B-MAX a SUV EcoSport. Výroba modelu Puma byla v Craiově spuštěna v roce 2019.

Před několika měsíci Ford oznámil, že v souvislosti s přípravou výroby nového lehkého užitkového modelu investuje do závodu v Craiově 300 mil. USD (v přepočtu přibližně 6,7 mld. Kč). Vůz bude uveden na trh v roce 2023. Během roku 2024 pak bude následovat jeho elektrická varianta, která se stane prvním velkosériovým elektromobilem rumunské výroby.

Od převzetí továrny v Craiově v roce 2008 se celkové investice Fordu do jeho výrobních aktivit v Rumunsku blíží dvěma miliardám dolarů (v přepočtu přibližně 45 mld. Kč). V posledních letech prošly craiovské výrobní provozy výraznou modernizací. Bylo zde instalováno více než 600 robotů, které dále zvýšily efektivitu a kvalitu v karosárně, lisovně, lakovně i v montáži vnitřního vybavení a podvozků. V prvotřídních montážních provozech pracuje přibližně 6000 lidí.

Citace

„Jsem nadšený, že v roce 2022 bude naším vozem pro světový rallye šampionát právě Puma Rally1. Návštěva vozu v Craiově a možnost oslavit náš milník takovým speciálním filmem byla mimořádným zážitkem. Bylo mi velkým potěšením být součástí tohoto projektu, přivítat v Craiově tým M-Sport i Adriena Fourmauxe a zároveň na několik dní proměnit náš závod v opravdové filmové kulisy.“

Jo Payne, prezident Ford Rumunsko a ředitel závodu Craiova

„Kouzlo tohoto filmu spočívá ve spolupráci mezi továrnou Ford Craiova a produkčním týmem. Všichni neúnavně pracovali na tom, aby se společná vize realizovala, a neuvěřitelně náročné natáčení se zvládlo za pouhé tři dny.“

Stephen Parker, kreativní ředitel, Chrome Productions

„Jakmile jsme se o projektu dozvěděli, bylo nám jasné, že ho musíme uskutečnit. Jak lépe oslavit neuvěřitelnou práci společností M-Sport a Ford při vývoji Pumy Hybrid Rally1 než tak, že ho předvedeme v domovské továrně Pumy? Vměstnat třídenní natáčení do nabitého harmonogramu testování bylo složité, ale s pomocí a odhodláním zaměstnanců v Craiově se nám to podařilo a vzniklo zajímavé video, které zahajuje ve WRC vzrušující novou éru. Pro M-Sport bylo potěšením se na něm podílet.“

Richard Millener, ředitel M-Sport Ford World Rally Team 

#WRC #FordPuma #Rally1

    Poznámky

    1 Natáčení probíhalo v kontrolovaných podmínkách na uzavřených komunikacích za účasti profesionálních kaskadérů. Nepokoušejte se zobrazené kaskadérské triky zopakovat nebo napodobit. Vždy jezděte zodpovědně a dodržujte dopravní předpisy.

    2 Puma 1.0 EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 119-143 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,3-6,3 l/100 km.

    3 Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 114 kW má dle WLTP homologované emise CO2121-142 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,4-6,3 l/100 km. [R2]

    Rozsahy spotřeby paliva a emisí CO2 se mohou lišit v závislosti na modelových variantách nabízených na jednotlivých trzích.

    Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců

    Témata

    Značky


    Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

    O společnosti Ford Motor Company

    Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

    Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

    Kontakty pro média

    Petr Burián

    Petr Burián

    Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

    Související příběhy

    Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

    Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.